image

گاهی اوقات دندانی که از دست می رود در ناحیه حساس از لحاظ زیبایی قرار دارد و نبودن آن مشکل بزرگی از جنبه زیبایی برای آن شخص ایجاد می کند. لذا لازم است که به نحوی این دندان را سریعا جایگزین نماییم. برای این کار ابتدا دندان فرد را بصورت دقیق و بدون آسیب به استخوان فک توسط دستگاه پیزوسرجری از محل خود خارج نموده و با توجه به اندازه حفره و استخوان یاقیمانده ایمپلنت مناسب را از لحاظ طول و قطر و جنس و برند انتخاب می کنیم.سپس ایمپلنت فوری به روش ایمپلنت بدون جراحی در داخل حفره دندان کار گذاشته می شود . پس از آنکه ایمپلنت فوری تا انتها در محل خود قرار گرفت و سفت شد برای قسمت پروتز موقت از دو روش مختلف بسته به اینکه مقاومت اولیه ایمپلنت چقدر است استفاده می کنیم :

شرایط ایمپلت فوری

اگر که ایمپلنت فوری با مقاومت اولیه بالای 35 نیوتن در محل خود سفت شد می توان از اباتمنت موقت بر روی خود ایمپلنت استفاده کرده و یک پروتز موقت بر روی خود ایمپلنت قرار داد بگونه ای که در همان جلسه قرار دادن ایمپلنت فرد با دندان از کلینیک خارج شود.ولیکن بسیار امکان دارد که به لحاظ محدودیت استخوان موجود ایمپلنت فوری به مقاومت اولیه 35 نیوتن نرسد . در این صورت ایمپلنت را با کاور اسکرو پوشانده و از کامپوزیت دندان با اتکای بر دندانهای مجاور محل بی دندانی فضای خالی را با دندان پر می کنیم تا پس از سه ماه که از زمان قرار دادن ایمپلنت گذشت قالبگیری کرده و روکش دندان نهایی را برای ایمپلنت دندان ساخته و نصب نماییم .

در هر حال کسی که دندان خود را در ناحیه جلویی از دست می دهد در همان جلسه کشیدن دندان با یک دندان جایگزین کلینیک تخصصی دندانپزشکی Dencare را ترک می کند .

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

 

روش کار

جهت استفاده از روش ایمپلنت فوری لازم است تا از برند های خاصی از ایمپلنت کار گرفته شود . این برند های خاص دارای پیچ های ایمپلنت عمیق بوده که استقامت اولیه ایمپلنت فوری در استخوان فک را زیاد می کند . باید دقت داشت که کشیدن دندان حتما بایستی توسط متخصص ایمپلنت انجام شود تا از آسیب رساندن به استخوان فک جلوگیری شود . این کشیدن دندان گاها با دستگاه پیزو سرجری صورت می گیرد . با این دستگاه دندان کاملا سالم و بدون آسیب و تروما به استخوان فک و نیاز به پیوند استخوان کشیده می شود . پس از انتخاب ایمپلنت مناسب از لحاظ نوع و ابعاد ایمپلنت بدون جراحی در محل دندان کشیده شده قرار می گیرد . پس از اطمینان از استقامت اولیه ایمپلنت فوری در فک می توانیم با کامپوزیت ونیر بر روی آن روکش موقت بسازیم .

در نتیجه فرد از کلینیک تخصصی دندانپزشکی Dencare  با دندان خارج می شود . پس از سه ماه مراجه کننده بایستی در مطب حاضر شده تا مراحل قالبگیری یا اسکن دیجیتال از ایمپلنت انجام شود. این اسکن به لابراتوار ایمپلنت دیجیتال ارسال شده و پس از ده روز روکش ایمپلنت به همراه اباتمنت اختصاصی ساخته شده برای آن شخص با CADCAM  به کلینیک ارسال می گردد. این اباتمنت بر روی ایمپلنت متصل شده و روکش زیرکونیا مونولیتیک ساخته شده بر روی ابتمنت اختصاصی چسبانده می شود.

 

نمایشگر ویدیو