image

ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندانهای از دست رفته است

  ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان قطعه ای از جنس آلیاژ تیتانیوم و وانادیم و آلومینیوم است .این آلیاژ اصطلاحا تیتانیوم گرید 5 نامیده می شود.ترکیبات تیتانیوم گرید 5 از تیتانیوم 90%  آلومینیوم 6% وانادیوم 4% تشکیل شده است .این آلیاژ علاوه بر استحکام زیاد در برابر نیروهای جانبی و فشار عمودی بسیار تطابق پذیر با بدن می باشد.آلیاژ ایمپلنت کمترین میزان واکنش مخالف بدن را نسبت به خود ایجاد می کند.

جهت کاشت دندان نتیجه کار بسیار متفاوت و بهتر خواهد بود اگر که به نوع آلیاژ مصرفی دقت شود . البته جدیدا نوع جدیدی از ایمپلنت توسط تعداد محدودی کارخانه تولید کننده ایمپلنت به بازار عرضه شده است که از جنس زیرکونیا می باشد. حتی آلیاژی از زیرکونیا و تیتانیوم را نیز جهت ساخت ایمپلنت استفاده کرده است

 

 

  ایمپلنت دندان هر آنچه که باشد به خودی خود فاقد ارزش است . این هنر و علم متخصص ایمپلنت میباشد که با قرار دادن صحیح و دقیق و علمی در موقعیت مناسب به آن بعنوان جایگزین دندان از دست رفته در دهان ارزش افزوده ایجاد می کند. این ایمپلنت نقش ریشه از دست رفته دندان را ایفا کرده که پس از osseointegration یا همجوشی با استخوان فک انسان امکان اتصال متعلقات پروتزی به آن بوجود می آید پس از کاشت دندان با ساخت دقیق و سه بعدی روکش از طریق قالبگیری دیجیتال اسکنر 3shape و نصب روکش دندان ساخته شده از جنس روکش زیرکونیا مونولیتیک بوسیله دستگاه CADCAM فرد صاحب دندانی چه بسا قویتر زیباتر و مادام العمر می شود. 

 

نمایشگر ویدیو

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  جهت مطالعه بیشتر در مورد روش پانچ یا ایمپلنت بدون جراحی اینجا را کلیک کنید

 

 

مزایا

  – کاشت دندان را می توان در زمره درمان های دندانپزشکی مادام العمر قرار داد.

  –  بعلت اینکه از جنس آلیاژ تیتانیوم است هرگز پوسیده نمی شود

  –  در صورتیکه از انواع مرغوب استفاده شود استحکامی بیش از دندان دارد.

  – Implant حس ندارد و چیزی به نام دندان درد در مورد آن معنی ندارد.

ایمپلنت

ایمپلنت

  – درمان Implant جزو کوتاهترین و کم درد ترین درمان های دندانپزشکی است(درصورتیکه با تکنیک پیشرفته پانچ کار شود)

  – شما برای ایمپلنت دندان یکبار هزینه می کنید . ولی برای دندان چندین بار هزینه پر کردن و عصب کشی دندان و روکش کردن دندان و … پرداخت می گردد  . در دراز مدت درمان کاشت دندان درمان ارزانتر و مقرون به صرفه تری است.

 

نمایشگر ویدیو

 

 
 

 

معایب

بطور کل نمی توان عیب و ایرادی برای درمان ایمپلنت دندان اعلام کرد . در صورتیکه  ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت  گذاشته شده باشد . با استفاده از برند مرغوب و تجهیزات پیشرفته و لابراتوار دندانپزشکی حرفه ای و ماهر نتیجه کار تضمین شود.

این درمان  کاشت دندان در عین همه مزایایی که دارد .  اگر توسط پزشک غیر متخصص و ناوارد و تجهیزات ابتدایی و عدم رعایت اصول استریلیزاسیون و برندهای درجه پایین انجام پذیرد  . می تواند تجربه تلخی را از این درمان برای همیشه در ذهن فرد ثبت نماید.

 

   برای چه کسانی می توان این درمان را انجام داد؟

  تقریبا نود و نه در صد افرادی که دندانی را از دست می دهند و یا از قبلا از دست داده اند می توانند از ایمپلنت دندان جهت جایگزینی آن استفاده نمایند. ایمپلنت دندان با موفقیت نود و شش ال نود و هشت در صد موفق ترین درمان دندانپزشکی است.

 در این میان افرادی که شرایط خاصی دارند هم می توانند از درمان Implant استفاده کنند .  منتها در این اشخاص در صد موفقیت از نود و شش درصد به نود یا هشتاد و پنج در صد کاهش پیدا می کند.

نمایشگر ویدیو

 
 
 
 
 
 
 
 

موارد احتیاط:

 -افرادی که دیابت یا مرض قند کنترل نشده دارند بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه نمایند .  قند خون خود را کنترل کرده و به زیر صد و پنجاه برسانند سپس اقدام به  این درمان  کنند.

– افرادی که سیگار می کشند مشکلی برای گذاشتن کاشت دندان ندارند . با جرمگیری صحیح و کامل قبل از کار و هر شش ماه یکبار می توانند Implant استفاده کنند.

– کسانی که از داروهای خانواده بیسفوسفونیت برای پوکی استخوان استفاده می کنند .  با تغییر داروی خود به خانواده ای دیگر پس از شش ماه می توانند Implant بگذارند.

– کسانی که رادیوتراپی یا شیمی درمانی کرده اند تا شش ماه نمی توان برایشان Implant گذاشت.

 در کل امروزه بسیاری از مواردی که در گذشته از موارد منع Implant بوده اند با افزایش دانش و تجربه تغییر کرده اند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که امکان گذاشتن Implant برایشان میسر است و این ممانعت بی مورد بوده است. 

جهت مطالعه بیشتر در مورد ایمپلنت فوری اینجا را کلیک کنید

 

ایمپلنت

عوارض ایمپلنت دندان

 بطور کل درمان ایمپلنت دندان در صورتیکه به روش صحیح و علمی و با دانش و آگاهی کافی از آناتومی و موقعیت استخوان فک قرار داده شود هیچ گونه عارضه ای به دنبال نخواهد داشت.در روش ایمپلنت بدون جراحی عوارض درمان به شدت کم می شود .

در کلینیک تخصصی Dencare دکتر بزرگ نزدیک به پانزده سال است که از روش نوین پانچ برای قرار دادن نود و پنج در صد از بیماران استفاده می کنند . با بکار گیری این روش فرد پس از گذاشتن ایمپلنت دندان خود هیچ گونه درد و ناراحتی یا عوارضی چون خونریزی و کبودی و تورم نخواهد داشت . کاشت دندان به روش بدون جراحی این رو ش درمان را به راحتترین درمان دندانپزشکی تبدیل نموده است.

 

نمایشگر ویدیو