image

ایمپلنت بدون جراحی روشی آسان برای کاشت دندان است .روشی که به صورت معمول برای گذاشتن ایمپلنت در فک استفاده می شود جراحی باز و قرار دادن ایمپلنت و بخیه زدن است . در کلینیک تخصصی دندانپزشکی ایمپلنت دندان را به تکنیک پانچ و  ایمپلنت بدون جراحی و بخیه گذاشته می شود .  دراین روش در روش ایمپلنت بدون جراحی یا تکنیک پانچ حتما نیاز به CBCT  یا اسکن سه بعدی فک می باشد . این اسکن بایستی از محلی که قرار است ایمپلنت بدون جراحی قرار داده شود تصویر سه بعدی ارائه دهد . متخصص ایمپلنت با داشتن این تصویر کیفیت کار را می تواند تضمین نماید. متخصص ایمپلنت آنگاه ایمپلنت دندان را با وسیله مخصوص ایمپلنت پانچی یا ایمپلنت بدون جراحی در محل مناسب خود در استخوان فک قرار می دهد.

مزایای استفاده از این روش عبارتند از:

  • بدون استفاده از تیغ جراحی و بدون بخییه
  • افزایش سرعت کار قرار دادن ایمپلنت فوری
  • خونریزی لثه بسیار کم یا هیچ می باشد
  • بدون درد و ناراحتی پس از عمل
  • بدون تورم و اکیموز و عوارض جانبی
  • افزایش در صد موفقیت درمان

"<yoastmark

شرایط استفاده از روش ایمپلنت بدون جراحی

 – استخوان کافی جهت این کار وجود داشته باشد و فرد نیاز به پیوند استخوان یا GBR  نداشته باشد .

 – مهارت و دانش کافی متخصص ایمپلنت و داشتن تجهیزات لازم

 – لثه کراتنیزه به میزان کافی وجود داشته باشد

اولین شرط لازم برای بکار بردن تکنیک پانچ یا ایمپلنت بدون جراحی این است که این روش بایستی حتما توسط متخصص ایمپلنت که دارای دانش و تجربه و مهارت کافی است صورت پذیرد چون در غیر این صورت احتمال خطا زیاد می شود . علاوه بر این نیاز به تجهیزات دندانپزشکی خاصی است و مراجعه کننده بایستی عکس سه بعدی یا CBCT  از محل مورد نظر برای قرار دادن ایمپلنت را داشته باشد .در صورت نداشتن این نمای سه بعدی از فک احتمال خطا افزایش می یابد.

در واقع ایمپلنت پانچی درمان ایمپلنت را بسیار سهل و آسان می کند و فرد را علاقه مند به درمان های بعدی ایمپلنت خود می نماید .

flapless 2

 

 

تفاوت نتیجه کار روش جراحی و تکنیک پانچ

منظور این است که آیا نتیجه کار بعد از یک سال یا بیشتر آیا بین روش قدیمی قرار دادن ایمپلنت با جراحی باز و ایمپلنت بدون جراحی تفاوتی دارد یا خیر . در جواب باید گفت طی چندین مقاله وتحقیق علمی که در دانشگاه های دنیا صورت گرفته است تفاوتی بین این دو روش در نتیجه و طول عمر ایمپلنت مشاهده نشده است . در تجربه پانزده سال استفاده از این روش توسط دکتر بزرگ متخصص ایمپلنت از آلمان ایشان هم تفاوتی در نتیجه درمان بین این دو روش مشاهده نکرده اند و حتی تز تحقیقاتی تخصص ایشان در دانشگاه فرانکفورت هم که در این مورد است به این مسئله اشاره می کند.

بنابراین با توجه به اینکه تفاوت معنی داری بین نتیجه دو روش ایمپلنت با تکنیک پانچ و روش قرار دادن ایمپلنت با جراحی مشاهده نشده است . و با توجه به اینکه روش ایمپلنت بدون جراحی بسیار بسیار برای کسی که درمان ایمپلنت برایش انجام می گیرد راحت تر است . توصیه متخصص ایمپلنت این است که در جاییکه امکان استفاده از این روش وجود دارد از تکنیک پانچ استفاده شود

<div id="26916101272"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/HSRsN?data[rnddiv]=26916101272&data[responsive]=yes&recom=none"></script></div>.